Dinsdag 29 Juli 2014 - Reisverslag uit Sculeni, Moldavië van CYAatworkmissionMoldova - WaarBenJij.nu Dinsdag 29 Juli 2014 - Reisverslag uit Sculeni, Moldavië van CYAatworkmissionMoldova - WaarBenJij.nu

Dinsdag 29 Juli 2014

Door: Valerie & Imara

29 Juli 2014 | Moldavië, Sculeni

Vandaag heb ik samen met Emma, Isabelle, Judith, Bertine en Eline een dagje met de kinderen gespeeld. We begonnen de dag met Oya Lele van K3 en deden een dansje met de kinderen. Daarna gingen we Zoek je partner spelen en als volgt Moordennaartje. Tijdens de Siësta gingen we na een warme ochtend als verfrissing zwemmen, dat was heel erg verkoelend en fijn!
Na de siësta hebben we met de kinderen zakdoekje leggen gespeeld en daarna hebben we met ze geloomd. Tijdens het loomen kwamen de Canadezen langs en brachten cadeautjes mee voor de kinderen. Nadat alle kinderen heel enthousiast alle cadeautjes hadden gekregen besloten we niet verder te gaan met het dagprogramma en de kinderen hun gang te laten gaan. Vandaag gingen de Canadezen weg, ze hebben ons vriendelijk bedankt en afscheid genomen van ons. Ik vond vandaag een leuke en leerzame dag.
Groetjes Valerie

Weer een dag voorbij. Vandaag was ik op de bouw. De betonnen palen op de eerste verdieping zijn gisteren gestort en waren vandaag door het warme weer al droog. De bekisting kon er dus weer af en die kon hergebruikt worden om de betonnen rand bovenop de muur te storten, hier zal later het dak op rusten. De canadezen hebben ons vanmorgen en aan het begin van de middag nog geholpen. Aan de buitenkant zit de bekisting er nu op, ook de laatste palen zijn gevlochten voor in het beton. Alleen de binnenkant moet nog bekist worden, helaas was het hout op dus konden we wat eerder stoppen. Morgen de laatste bekisting er dus op en dan gaan we beton storten. Het einde komt langzaam in zicht voor ons.
Waarschijnlijk eten we elke avond hetzelfde als vorige week, tot nu toe klopt het.

Groetjes Imara

Langzamerhand komt het einde voor ons in zicht...

• 29 Juli 2014 - 22:34

Geralt En Lia:

Hoi Imara en alle andere harde werkers,
    Weer genoten van jullie verslagen. Het is een flinke klus. Waar jullie allemaal erg hard voor hebben gewerkt. Petje af hoor,,!!!
    Alle goeds voor de laatste dagen en
    Liefs en een dikke knuffel van al die Jorentjes

• 30 Juli 2014 - 09:24

Corine:

Gisteren voor het eerst met onze Ruth kunnen chatten dat was even heel leuk! Fijn te horen dat het met de diarree nog wel mee valt. En dat jullie aan komen van al het eten. Jullie zijn een geweldige groep jongeren en begeleiding die kei hard werken. Echt top. Maar ook jullie lol hebben. Goed bezig ga zo door! Knuffels vanuit Elst

• 30 Juli 2014 - 10:04

Aron En Roland Van Barneveld:

Ook ik (Aron) lees elke dag de verslagen. Zo te te zien en te horen aan de verslagen
    gaat de bouw ook best wel hard.

De afgelopen dagen hoorden we ook wat over Canadezen. Was dit ook een groep
    jongeren van een organisatie als Livingstone of juist een totaal andere groep?
    De laatste drie bouwdagen zijn aangebroken. De laatste zware stenen gaan jullie weer verwerken in
    het bouwwerk of jullie hebben nu juist de smaak te pakken en zouden jullie nog wel even voort
    kunnen? Ook het werken met de kinderen verdient waardering.....Super!
    We zijn trots op alle harde werkers in Moldavië. groet Aron en Roland van Barneveld